hoe noemt het opzoeken van planten en dieren ifv hun kenmerken?

Er zijn daar ook specifieke boeken van. bv: zijn de balderen tweetallig? (ga naar pag 60) zijn de balderen drietallig (ga naar pag 90)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (3)

Daar gebruik je wat betreft planten een Flora voor. En voor dieren een Fauna.
Het opzoeken wordt determineren genoemd.
Amadea
10 jaar geleden
Er Zijn tabellen voor het determineren van planten en dieren onder andere
bij
http://www.abebooks.com
ook kun je terecht op soortenbank .nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat wordt een sleutel genoemd, of een determinatietabel. Plantengidsen werken vaak met een sleutel. De bekendste hier te lande is de flora van Heukels. Vogelgidsen werken minder vaak met een sleutel, ik neem aan omdat je niet elk willekeurig kenmerk van een vogel kunt bekijken, terwijl je van planten op je gemak alle blaadjes en bladstanden kunt bekijken. In amfibieen- en reptielengidsen staat wel vaak een sleutel.