Toilet spoelt niet goed door, hoe verhelp ik dat?

We moeten twee soms drie keer doorspoelen tot alles weg is. Ik heb het idee dat het met het water te maken heeft. Niet genoeg kracht ofzo? We hebben een WISA inbouwreservoir.

8 maanden geleden
1.2K
tinus1969
8 maanden geleden
Dit zijn het soort problemen waarvan het lastig is om tez eggen wat er aan de hand is, als je het toilet niet kan zien.
Maar: die heb je niet bij anderen? Het ligt dus aan het toilet, niet aan jou?
Inekez1
8 maanden geleden
Het zou kunnen komen door verkalking van het spoelsysteem. Afhankelijk van het type spoelbak kun je daar wel of niet makkelijk bij. Als je er bij kunt: doorspoelen zodat het reservoir leeg is, giet er dan een liter schoonmaakazijn in en laat het reservoir zich verder vullen met water. Laat dit een paar uur inweken (toilet dan dus niet gebruiken) en kijk of het daarna beter doorspoelt. Indien binnenwerk van het reservoir er makkelijk uit kan (verschilt per type toilet) dan kun je ook alles loshalen en in een emmer water met azijn laten weken. Maak evt. eerst een foto zodat je later weet hoe alles weer in elkaar moet.

Geef als eerste antwoord